Complimenten en klachten
Wij vinden het belangrijk dat cliënten en naasten tevreden zijn over onze zorgverlening. We willen leren van zorgervaringen van cliënten, zodat we de kwaliteit van onze zorgverlening kunnen verbeteren.
Er zijn verschillende manieren waarop wij de cliënttevredenheid ophalen:
- In zorgplanbesprekingen en evaluaties
- Via de Cliëntenraad die elke maand bijeenkomt
- Wanneer cliënten uit zorg gaan ontvangen zij een enquête
- Via het tweejaarlijkse cliënttevredenheidsonderzoek
Enkele resultaten van het afgelopen tevredenheidsonderzoek zijn:
- 98% van de cliënten/cliëntvertegenwoordigers zou de zorgverlening van Zorgburo De Liemers aan anderen aanraden.
- 91% van de respondenten geeft aan dat de begeleider voldoende deskundig is in zijn of haar vak.
- 95% van de cliënten/cliëntvertegenwoordigers vertrouwt de begeleider voldoende en 97% geeft aan dat de begeleider voldoende respect toont
- Een score van 8,9 van cliënten voor Job-coaching en van werkgevers een score van 8,6.
Mooie resultaten waar wij trots op zijn! Mocht je onverhoopt niet tevreden zijn over de zorg of dienstverlening, dan zoeken we graag samen met jou naar een passende oplossing. Wil jij je zorgervaringen delen? Dan kun je in de eerste plaats terecht bij je behandelaar of begeleider. Wanneer je liever contact opneemt met de cliëntvertrouwenspersoon/klachtenfunctionaris, dan kan dat uiteraard ook. De klachtenfunctionaris kan een bemiddelende rol spelen in het klachtproces. De cliëntvertrouwenspersoon/klachtenfunctionaris is te bereiken via het contactformulier onderaan de pagina. Wil je onze klachtenregeling inzien? Dat kan, klik dan op deze link Klachtenregeling.
Enkele mooie complimenten die wij recent ontvangen hebben:
“Vriendelijke, betrokken medewerkers”
“Gaan uit van mij.
Ik ben geen nummer en dat is fijn”
“Nog niet eerder een organisatie gehad,
die zich zo inzet voor de bewoners”
“Bieden passende zorg en denken mee met de cliënt”